חיפוש
מהו עורך דין טוב?

מהו עורך דין טוב?

כל אחד מאיתנו שאי פעם נקלע לבעיה משפטית והזדקק לייעוץ או לייצוג משפטי, רצה שייצג אותו עורך דין טוב.
למצוא עורך דין זו משימה די פשוטה, כמה שיחות טלפון לחברים, כמה הודעות לבני משפחה או כמה חיפושים ברשתות החברתיות ומהר מאוד תהיה בידיכם רשימה של עורכי דין שכדאי לשוחח איתם. אבל למצוא עורך דין טוב, זה כבר משהו אחר לחלוטין. איך יודעים מי נחשב עורך דין טוב ומי לא?

עורך דין
עורך דין

עורך דין טוב – מאפיינים

כדי להחליט האם עורך דין הוא טוב או לא חשוב לבדוק כמה מאפיינים: 

  1. השכלה והסמכה מקצועית – כל עורך דין יעיד על עצמו שהוא עורך דין טוב כי הוא עבר את בחינות הלשכה הידועות כבחינות קשות ומחמירות. אך מעבר לבחינות האלה, חשוב שעורך דין ימשיך להתעדכן בפסיקות חדשות ובשינויים שהמחוקק עורך בחוקים ישנים וחוקים חדשים. לכן, עורך דין טוב יהיה אחד שמקפיד להתעדכן בהשתלמויות וימי עיון הקשורים לתחום ההתמחות שלו. 
  2. לקוחות מרוצים – עבור עורך דין טוב יהיה מאגר רחב של לקוחות מרוצים. הלקוחות האלה יוכלו להעיד מניסיונם האישי על ההתנהלות האישית והמקצועית של עורך הדין. חשוב לשוחח עם הלקוחות המרוצים לפני שבוחרים עורך דין טוב. אם תחליטו לשוחח עם לקוחות ממליצים הקפידו לשאול איפה נקודות החולשה של עורך הדין, על מנת שבמהלך העבודה מולו לא יהיו לכם הפתעות לא נעימות. 
  3. יחיד מול רבים – כאן אין ממש הבדל בין כמות ואיכות, היות ועורך דין טוב יכול להיות משרד של איש אחד או להיות חלק מחברה הכוללת כמה עורכי דין. אבל וזה אבל חשוב מאוד עורך דין טוב תמיד ידאג שיהיה לו גיבוי (עורך דין אחר) שיחליף אותו במידה ותתעורר בעיה אישית שתאלץ אותו להעביר את הייצוג לעורך דין אחר. חשוב לשאול מראש את עורך הדין מי יהיה המחליף. עורך דין טוב לא יפחד לענות על שאלה כזו, להיפך הוא יספר לכם איך יתנהל הייצוג במקרה הצורך. 
  4. שכר טרחה – עורך דין טוב הרבה פעמים מתפרש כעורך דין שגובה שכר טרחה גבוה. אבל ניתן כיום למצוא גם עורכי דין טובים הגובים שכר טרחה לפי אחוזים או לפי מחירון (תלוי במקרה כמובן). מה שחשוב הוא לבחור בעורך דין טוב הגובה שכר טרחה שאתם יכולים לשלם. אל תבחרו בעורך דין טוב שלא תוכלו לממן. 

לאחר שהרכבתם רשימה של כמה עורכי דין (מומלץ להכין רשימה קצרה של עד חמישה שמות), ערכו איתם שיחה טלפונית והתרשמו מהאופן בו הם מציגים את עצמם ומהדרך בה הם משוחחים איתכם (שפה גבוהה או בגובה העיניים, חסרי סבלנות או אדיבים). 

לאחר כמה שיחות תראו שרשימת השמות הצטמצמה ומעכשיו לבחור עורך דין טוב יהיה הרבה יותר פשוט וקל. כל מה שתצטרכו לעשות הוא לבוע פגישה אישית עם אותו עורך דין, לספר לו את המקרה שלכם ולשמוע ממנו איך הוא רואה את הייצוג שלכם ואת התהליך המשפטי.

מעבר לכל המאפיינים שמנינו קודם, שימו לב גם לתחושת הבטן שלכם. אם במהלך השיחה עורך הדין השרה עליכם תחושת ביטחון ורוגע, ככל הנראה הוא עורך דין טוב. אם הוא עורר בכם תחושת אי נוחות, כדאי שתמשיכו לחפש עד שתמצאו עורך דין טוב אחר. 

לסיכום, עורך דין טוב הוא עורך דין המצליח לשלב בין מקצועיות ובין אמפתיה ורגישות ללקוחות שלו. אם תשכילו לבחור בעורך דין המשלב את שתי תכונות אלה, תוכלו להיות בטוחים שאתם נמצאים בידיים טובות. 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue