חיפוש

עורך דין דיני עבודה

עורך דין דיני עבודה

לכל עובד בכל תחום עיסוק ישנן זכויות בסיסיות. אותן זכויות בסיסיות מוגנות על פי חוק ועדיין, בתקופה מתקדמת שכזו, עוד ניתן למצוא הסכמי עבודה וחוזי התקשרות לתפקיד חדש בו המעסיק מכניס סעיפים שעלולים לפגוע בעובד. הסכם העבודה נועד להסדיר את תנאי העבודה ולהבהיר בכתב לשני הצדדים מה מצופה מכל צד אך בעיקרו הסכם עבודה מיועד להגן על העובד. בעוד רוב המעבידים והמעסיקים מכירים את החוקים ויש להם עורכי דין בחברה שמנסחים עבורם את חוזה העבודה, לעובד אין עורך דין כזה וכדאי לו להיוועץ עם אחד כזה טרם החתימה על הסכם העבודה.

עורך דין דיני עבודה
עורך דין דיני עבודה

מדוע צריך עורך דין דיני עבודה?

ישנם סך הכל עשרים ואחד דיני עבודה כאשר על העיקריים מביניהם להופיע בכל חוזה עבודה של עובד חדש ויש איסור מוחלט להוציא אותם מאותו חוזה. בעוד המעסיקים מכירים את החוקים ויודעים מה צריך להיכנס בחוזה, רוב המועסקים לא דואגים לבדוק או לברר מה חשוב שיופיע ועלולים לחתום על חוזה שפוגע בהם. בין דיני העבודה העיקריים שחייבים להיות בכל חוזה עבודה סטנדרטי ניתן למצוא:

  • חוק פיצויי פיטורים
  • חוק חופשה שנתית
  • חוק שכר מינימום
  • חוק שעות עבודה ומנוחה

במידת הצורך יתווספו לחוזה גם חוק העסקת נשים, חוק העסקת נוער וחוקים נוספים הנוגעים להסכם הספציפי. הסרת אחד מהחוקים מההסכם או עבירה על אחד החוקים שתגרום או עלולה לגרום לפגיעה בזכויות של אותו עובד מהווה עבירה משפטית שתדון תחת בית הדין לעבודה. לצורך כך יש צורך בשירותיו של עורך דין דיני עבודה.

עורך דין דיני עבודה שתפקידו לייצג את החברה יגע לומר למעסיק אילו חוקים וסעיפים חובה שיופיעו בהסכם ומה אסור לו להוריד מההסכם. כמו כן עורך דין דיני עבודה של החברה הוא זה שייצג את החברה במידה שהיא תיתבע על ידי אחד מעובדיה או תחליט לתבוע את אחד מעובדיה. מהצד של העובד, עורך דין דיני עבודה ידע מה הן הזכויות הבסיסיות של העובד ומה הם החוקים שחובה שיופיעו בהסכם ולא ניתן להסירם. כמו כן הוא ייצג את העובד במידת הצורך בתביעה של המעסיק או בתביעה אל מול המעסיק.

עורך דין דיני עבודה
עורך דין דיני עבודה

חוזה עבודה מסודר שנוסח ונבדק על ידי עורך דין דיני עבודה הוא חובה ולא רשות. מדובר בהסכם שמגדיר את תנאי התפקיד, את הדרישות של שני הצדדים וההתחייבויות שלהם בכדי להבהיר את כל הפרטים והתנאים טרם התחלת העבודה. יש לזכור שמטרתו העיקרית של החוזה היא להגן על העובד ולכן ההמלצה היא לא לחתום על אף חוזה ואף הסכם עבודה ללא היוועצות עם עורך דין דיני עבודה.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue