חיפוש

עורך דין זכויות יוצרים

עורך דין זכויות יוצרים

עורך דין זכויות יוצרים

תיאור מקרה

י' היא סוכנת ביטוח צעירה שסיימה את ההכשרה שלה לפני מספר חודשים. היא החליטה שהיא רוצה להיות עצמאית ולאחר זמן קצר היא פתחה את העסק הפרטי שמציע שירותי ביטוח לקהל הרחב. י' הבינה שלמשוך לקוחות למשרד שלה זוהי משימה לא פשוטה כלל והתחילה להתעניין כיצד היא מצליחה להביא לקוחות חדשים לעסק שלה על בסיס קבוע. לאחר מחקר קצר היא הבינה שהדרך המהירה והאפקטיבית ביותר לעשות זאת היא על ידי שיווק דיגיטלי. היא החלה לברר על מספר סוכנויות שיווק פרטיות שיבצעו את העבודה עבורה. לאחר חקר השוק שהיא עשתה, היא הבינה שכרגע היא לא יכולה להתמודד על העלויות שסוכנויות השיווק דורשות עבור השירות בתוספת לעלות שהיא צריכה לשלם עבור הפרסום עצמו לרשתות החברתיות שונות. י' לקחה מספר קורסים על מנת ללמוד כיצד לעשות זאת בעצמה, וגם נעזרה בסרטונים מהיוטיוב. לאחר זמן קצר היא התחילה להכין את הקמפיין הראשון שלה, היא כתבה חומרים במשך הרבה זמן והשתמשה בתמונות חינמיות שכל אדם יכול למצוא בגוגל. 

י' איננה מודעת לחוק

לאחר כשבוע שהקמפיין הראשון של י' היה באוויר, היא קיבלה מספר רב של פניות לעסק שלה, היא הייתה ממש בעננים. ביום השמיני של הקמפיין היא קיבלה מכתב מעורך דין זכויות יוצרים לתיבת ההודעות שלה במסנג'ר. המכתב היה מכתב התראה לפני הליכים משפטיים. במכתב עצמו העורך דין דרש ממנה להוריד את הפוסט כמה שיותר מהר וכמובן לפצות את בעל הפוסט בסכום כסף מסוים וכמובן בתוספת לשכר הטרחה של העורך דין עצמו.

עורך דין זכויות יוצרים
עורך דין זכויות יוצרים

מה החוק למעשה אומר?

חוק זכויות יוצרים אומר שעל מנת שאדם מסוים ישתמש בתוכן של אדם אחר, הוא חייב לקבל רשות מילולית או בכתב. אם אדם מסוים השתמש בתוכן מסוים של אדם אחר ללא רשותו, הוא חשוף לתביעה של 50 אלף שקלים חדשים ללא הוכחת נזק. תביעות אלה לרוב המוחץ נגמרות בניצחונות מהירים של בעלי התוכן.

העידן הדיגיטלי מבלבל

אנחנו חיים בעידן מהיר שבו המידע עובר מאדם לאדם בקלות ובהירות. רוב האנשים אינם מודעים שהם בעצם עוברים על החוק בכל רגע. קניין רוחני של אדם הוא בעצם כל דבר שהוא יצר לבדו. זה יכול להיות תמונות, סרטונים, קטעי קול, מאמרים וכל דבר אחר. כאשר אנשים משתמשים בחומרים הללו, הם יוצאים מנקודת הנחה שבגלל שהם מצאו אותם ברשתות החברתיות, הן בחינם לגמרי וזוהי הטעות.

עורך דין זכויות יוצרים
עורך דין זכויות יוצרים

מה עושים כאשר נתקלנו בבעיה כזאת?

אם יש לכם תוכן מסוים שאדם אחר עשה בו שימוש ללא רשותכם, הדבר הראשון שעליכם לעשות זה לפנות לעורך דין זכויות יוצרים שייצור קשר עם אותו האדם על מנת שיוריד אותו מהרשת וכמובן יפצה אותכם כספית. למה אנחנו ממליצים על שימוש בעורך דין זכויות יוצרים? כי מרבית האנשים אינם מתייחסים ברצינות לטענות של אדם אחר שלא מיוצג על ידי עורך דין. ברגע שרואים מכתב מעורך דין, הבעיה מקבלת משקל אחר וזוכה ליחס הרצוי.

האם גם נתבעים צריכים להיעזר בעורך דין זכויות יוצרים?

התשובה היא חד משמעית כן! עורך דין זכויות יוצרים יכול להקל משמעותית על אדם שהשתמש בתוכן של אדם אחר ללא רשותו. הדבר הראשון שעורך דין עושה הוא להבין את המקרה וינסה להגיע לפשרה כמה שיותר מהר. בלא מעט מקרים זה יעבוד, כי לרוב האנשים אין אינטרס להגיע להרבה דיונים ולבלות הרבה זמן בבתי משפט עד שהתיק מסתיים.

שיהיה הרבה בהצלחה!

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue