חיפוש

עורך דין ליטיגציה

עורך דין ליטיגציה

עורך דין ליטיגציה

תיאור מקרה: המקרה התחיל ביום רגיל שבו מ' היה עושה את ההליכה היומית שלו לכיוון העבודה בדיוק באותה השעה ובדיוק באותה הדרך. המרחק הליכה של מ' מהעבודה היה כ-10 דקות מביתו. באותו היום היו גשמים הזים והראות הייתה ירודה. כאשר מ' היה מספר מטרים ספורים ממקום עבודתו הוא שמע צפירה חזקה ומבלי לשים לב מכונית דרסה אותו. למזלו של מ' הנזקים לא היו קשים מידי. היו לו מספר שברים ברגל וסדק קטן בצלעות. לאחר תקופת ההתאוששות מ' ידע שעל פי חוק מגיעה לו פיצויים רבים מהמוסד לביטוח לאומי. הוא ידע שאת הפיצויים הוא לא ישיג בכל כך קלות (מי שניסה בעבר להשיג פיצויים מביטוח לאומי מכיר את הסיפור) והחליט שהוא חייב לעשות זאת על ידי ליווי של עורך דין שמתמחה בהשגת פיצויים מביטוח לאומי.

השלבים הפורמליים החלו

מ' נפגש עם העורך דין, והוא ישר הסביר לו על התהליך ושזה כמובן הולך לקחת הרבה מאוד זמן. עליו כמובן לאסוף הרבה מאוד מסמכים וללכת לוועדות מסוימות. העורך דין אמר לו שזה החלק הקשה, וכל השאר עליו. תפקיד העורך דין הוא ללוות את הלקוח במקרים כאלו לכל הוועדות ולעזור לו להוכיח את מידת הנזק. לאחר תקופה של כמה חודשים, המקרה של מ' הגיע בפעם הראשונה אל בית המשפט. למרות שהחוק קובע שמ' צריך לקבל כמות מסוימת של פיצויים שתואמים את מידת הנזק שלו, הוא קיבל רק כ25% מהסכום שהחוק קבע.

עורך דין ליטיגציה
עורך דין ליטיגציה

העורך דין לא הצליח לשכנע את בית המשפט

כפי שהבנתם מן הכותרת, העורך דין לא הצליח לשכנע את בית המשפט שמ' אכן נפגע, והפציעה שיבשה את כל מהלך חיוו התקין שהיה לו לפני התאונה. כמובן שזאת לא הייתה אשמתו של מ'. הוא אכן שכר את השירותים של עורך דין שמתמחה בתביעות מול ביטוח לאומי. אך הדבר שמ' לא ידע שאותו עורך דין אינו היה ליטיגטור.

מזה בעצם עורך דין ליטיגציה

ליטיגציה היא למעשה אומנות השכנוע או שכמו שהרבה עורכי דין אחרים אוהבים לקרוא לזה, אומנות הבמה. צריך להבין שהמשפט שמתנהל בבית המשפט הוא כמו הצגה, לכל אחד יש את התפקיד שלו. וליטיגטור טוב הוא כמו הבמאי, הוא צריך להיות קשוב לכל השחקנים בהצגה וכמובן לדעת איך לתפעל אותם. והדבר הכי חשוב עליו לשכנע את כולם בצדקתו של הלקוח שלו. על מנת שעורך דין יהפוך לעורך דין ליטיגציה מומחה, עליו לעבור הרבה מאוד קורסים משלימים והשתלמויות, וכמובן להיות נוכח בהרבה מאוד דיונים בבתי המשפט וללמוד את הנושא לעומק. עליו להיות אדם מאוד ורבאלי, כריזמטי ובעל יכולת שכנוע רבה (יכולות שאפשר לרכוש).

עורך דין ליטיגציה
עורך דין ליטיגציה

מה הייתה הטעות של מ'?

הטעות היחידה שלו הייתה שהוא לא הצליח לצפות את העתיד. הוא לא חשב לעולם שהתיק שלו יגיע אל בית המשפט, אלה יישאר רק בכותלי המוסד של ביטוח לאומי. העורך דין שייצג אותו אכן היה מקצוען בתחומו. הוא ידע איך המוסד עובד מא' ועד ת'. הוא הכיר את כל האנשים הנכונים וידע כיצד המערכת עובדת. אך לעורך דין לא היה כמעט ניסיון קודם בניהול משפט, והניסיון שלא היה לו בסופו של דבר פגע בלקוח.

מה אפשר ללמוד מהסיפור של מ'?

הדבר המרכזי שעליכם ללמוד מהנושא של מ' הוא שכאשר אתם מחפשים עורך דין למקרה מסוים שאתם חווים עם סיכוי להגיע לבית המשפט, תוודאו שהעורך דין שאתם הולכים אליו לטובת ייצוג הוא אכן ליטיגטור. כי במקרים שהמקרה שלכם מגיע לבית משפט, אתם תעלו את סיכויי ההצלחה שלכם במאות אחוזים עם לידכם יהיה עורך דין ליטיגציה מומחה. 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue