חיפוש

עורך דין מקרקעין

עורך דין מקרקעין

עורך דין מקרקעין

קונה או מוכר? מתלבט בין דירה או בית או בכלל קרקע? קניית נכס זו לא פרסומת והמתווך ששכרתם את שירותיו אמנם מכיר את הדינים והחוקים אבל זה לא תפקידו. כך שאם אתם נכנסתם לעסקה של נדל"ן ומקרקעין אתם צריכים עורך דין מקרקעין. בין אם מדובר בדירה בבניין מגורים, משרד פרטי או מחסן, בית פרטי או אפילו שטח שלא בנוי עליו כלום- מדובר בנכס מקרקעין ואתם הבעלים שלו ולכן אתם צריכים לשכור בו או למכור אותו בהתאם לחוק המקרקעין (תשכ"ט 1969).

עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין

חמש זכויות המקרקעין שמוגדרות בחוק המקרקעין:

חוק המקרקעין מגדיר עבור בעל הנכס חמש זכויות עיקריות. אם אתם בעלים של נכס, כל נכס, כדאי שתכירו את הזכויות הבאות:

זכות ראשונה- אתם הבעלים של הקרקע ולכן יכולים לבצע בה כל עסקה חוקית שתבחרו.

זכות שניה- מותר לכם להשכיר את הנכס או הקרקע תמורת תשלום כל עוד הוא מעוגן בחוזה זכירות חוקי שמוסכם על המשכיר ועל השוכר

זכות שלישית- לקחת הלוואה של משכנתא לצורך סיום תשלומים על נכס תוך שמירה על הזכויות שלכם. כאשר מסיימים לשלם את ההלוואה השעבוד לטובת הבנק מוסר והקרקע היא במאת האחוזים בבעלותכם.

זכות רביעית- זכות זו נקראת 'זיקת הנאה' והיא מוגדרת בחוק כשימוש בקרקע או בנכס לצורך מטרה כלשהי שאינה השכרה של הנכס.

זכות חמישית- זכות זו נקראת זכות קדימה- במידה ומעוניינים למכור את הקרקע יש להציע אותה לבעלי זכות הראשונים על הנכס (חובה להציע ראשונים אין חובה למכור)

מדוע יש צורך בשירותיו של עורך דין מקרקעין?

אם הזכויות מובנות ומוכרות על פי חוק מקרקעין מדוע נכנס לתמונה בכלל עורך דין מקרקעין? כמו בכל תחום לא מספיק להכיר את הזכויות ואת החוק באופן כללי יש לרדת לדקויות של כל סעיף ותת סעיף באופן כללי וגם בכל מקרה באופן ספציפי. ישנם חוקים ותקנות ונכסי מקרקעין לא מושכרים או נכמרים במהירות או בקלות ויש צורך בשירות של עורך דין מקרקעין המומחה בתחום שידע להשיג את האישורים הנכונים, לפעול בהתאם מול הרשויות הרלוונטיות ולבצע עבורכם את עסקת המקרקעין שאתם מעוניינים לבצע.

עורך דין מקרקעין מדריך אתכם כיצד להתנהל מול הרשויות השונות, מסביר לכם אילו טפסים נדרשים ומה כוללת כל פעולה, מבצע עבורכם את הבדיקות והשגת האישורים הרלוונטיים וגם מלווה אתכם בתהליך כולו מרגע ההחלטה ועד קבלת המפתח ועוד הרבה אחרי סגירת העסקה בכל דבר שקשור לעסקה עצמה. 

בין התפקידים הרבים של עורך דין מקרקעין- הוא בודק את הזכויות על הנכס ומוודא שאין עליו עיקולים ושיעבודים שצריך להסיר, רושם הערת אזהרה לטובתכם על הנכס, מסביר לכם כיצד להתנהל מול הגוף המלווה לכם את המשכנתא, רושם את הנכס שלכם בטאבו ובמידה ומדובר בדירה רושם את הדירה ברישום בתים משותפים ואף מנסח תקנון לבתים משותפים ועוד. עורך דין מקרקעין הוא דמות שחובה שתהיה בכל עסקת מקרקעין שכן תוכלו ליפול בקלות על סעיף לא ברור או להיסחב לאורך זמן עם ניירת ובירוקרטיה וחבל להגיע למצב שכזה כאשר יש עורך דין מקרקעין שמומחה בתחום החקיקה והמיסוי ויכול לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר עבורכם.

במידה ויש לכם נכס בבעלותכם ואתם מעוניינים לברר עליו פרטים או לבצע בו פעולות שונות אפילו פעולה כמו תמ"א 38, בשלב הראשון התייעצו עם עורך דין מקרקעין בכדי לבדוק כיצד להתנהל בעסקה. 

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue