חיפוש

עורך דין קניין רוחני

עורך דין קניין רוחני

עורך דין קניין רוחני

תיאור מקרה

ס' הוא בחור בן 28 מאזור מרכז הארץ. מאז שהיה ילד ס' תמיד אהב אומנות, ליצור דברים ולפסל. בחמש שנים האחרונות ס' גילה את עולם האינטרנט ואת תוכנות העריכה השונות כמו פוטושופ, פרימייר וכולי. הוא החליט להפוך את האהבה שלו ליצירה פיזית למקצוע אינטרנטי, והוא החל ליצור הרבה יצירות דיגיטליות. כמו כל יזם אינטרנטי שרוצה לקבל חשיפה בחינם, הוא פתח אתר אינטרנט יפה, עמוד פייסבוק ועמוד אינסטגרם שבהם הוא יוכל לעלות את כל היצירות שלו ולחשוף אותם לעולם הגדול. הפרופילים של ס' החלו לצבור תאוצה מאוד מהר, ומבלי לשים לב בכלל, לאחר חצי שנה בלבד כבר היו לו אלפי עוקבים שמשתפים את היצירות שלו בכל רחבי האינטרנט. ס' היה בעננים, עד שיום אחד הוא ראה קמפיין ממומן של חברה לגיוס כוח אדם שמשתמשת בעבודות שלו ללא כל אישור.

מה החוק אומר?

ס' ידע שללא אישור במפורש על ידו, לשום אדם אין שום זכות להשתמש ביצירות שלו. ס' פנה לעורך דין קניין רוחני על מנת שיסביר לו את מהות החוק לעומק. החוק למעשה אומר שכל דבר שאנחנו יוצרים בין אם זה מוצר פיזי או דיגיטלי כמו תמונות, סרטונים, מוזיקה וכולי, זה נחשב הקניין הרוחני הפרטי שלנו. למעשה, ללא אישור מפורש מילולי או בכתב, לאף אדם אין זכות להשתמש בתכנים הללו לצורכי פרסום או קידום העסק הפרטי שלו או קידום עסק של אדם אחר.

עורך דין קניין רוחני
עורך דין קניין רוחני

הבלבול של העידן האינטרנטי

כיום, אנחנו חיים בעולם שבו המידע מועבר מקצה אחד של העולם לקצה השני תוך מספר שניות בלבד. אנחנו יכולים למצוא כל דבר שאנחנו רוצים תוך שניות אחדות. אנחנו גם יכולים למצוא תמונות בגוגל. רוב האנשים חושבים שבגלל שהם מוצאים את התמונות בגוגל, ואפשר כמובן להוריד אותם, אז זה חוקי. זוהי טעות גדולה, ואדם אשר משתמש בתמונות חינמיות בגוגל, חשוף לתביעה של 50 אלף שקלים ללא הוכחת נזק על פגיעה בקניין רוחני של אדם אחר.

ס' החליט לשכור את השירותים של עורך דין קניין רוחני

ייאמר לזכותו של ס', הוא פעל ממש מהר. ברגע שהוא ראה שחברה אחרת משתמשת בקניין הרוחני שלו ללא כל אישור מהצד שלו, הוא פנה לעורך דין קניין רוחני שיטפל במקרה. תוך מספר ימים מהפגישה הראשונה שלו עם העורך דין, אותה חברה קיבלה מכתב התראה לפני הליכים משפטיים. במכתב העורך דין ציין במפורש שעל החברה להוריד את כל התכנים שנלקחו מס' ללא כל האישור שלו, ועליהם לפצות אותו בסכום כספי שאינו כולל את שכר הטרחה של העורך דין.

עורך דין קניין רוחני
עורך דין קניין רוחני

החברה מיהרה להוריד את הפוסטים

שום אדם אינו מעוניין להגיע להליכים משפטיים ארוכים ומייגעים. החברה פנתה מהצד שלה לעורך דין שיסביר להם היכן הם עומדים. העורך דין המליץ להם למזער את הנזקים כמה שאפשר ולענות למכתב התראה של העורך דין בחיוב. היה ברור לעורך דין שאין להם סיכוי להגן על עצמם ולהוכיח את צדקתם. לכן המלצתו הייתה לסיים את הסיפור הזה כמה שיותר מהר, ללמוד מהטעות ולהתקדם הלאה עם החיים.

מסקנות

המסקנה העיקרית היא מן הסיפור שלמרות שאפשר כיום למצוא הכול באינטרנט בחינם, זה לא אומר שאפשר להשתמש בתכנים האלה לצורכי פרסום. במידה וקרה לכם כזה מצב, פנו עוד היום לעורך דין קניין רוחני על מנת שישיג לכם את הפיצויים שמגיעים לכם על פי חוק כמה שיותר מהר, וכמובן ימנע מתופעות כאלו לקרות שוב בעתיד.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue