חיפוש

עורך דין קניין רוחני

עורך דין קניין רוחני

כאשר אנחנו קונים רכוש כמו דירה או בגדים או מכונית הוא מכונה קניין. על אותו קניין יש דיני קניין- חוקים שנועדו להגן על אותם נכסים פיסיים שלנו. אבל מה קורה עם קניין רוחני- קניין שהוא שלנו ואינו פיסי? זה יכול להיות כל יצירה שהיא מקוד ועיצוב אפליקציה דרך שיר ותסריט ועד לוגו- אמנם אין לנכסים האלה מהות פיסית אבל יש להם בהחלט קניין, קניין רוחני. 

מה זה קניין רוחני ?

קניין רוחני הוא בעצם כל הזכויות החוקיות שמגנות על קניין שאין לו נוכחות פיסית. רוב האנשים לא מבינים ולא מכירים בהבדל בין זכויות הקניין הרוחני השונות הקיימות וזו הסיבה העיקרית שהם אינם מצליחים להגן על הזכויות שמגיעות להן ולכן הם צריכים את עזרתו של עורך דין קניין רוחני.

כאשר יש לאדם פרטי או לעסק נכסים שאינם פיסיים בין אם יצירה פרטית או אלמנט מסחרי- יש צורך להגן עליה שכן גם אם היא וירטואלית ולא פיסית- היא עדיין קיימת ושייכת למישהו. אנו חיים בעידן דיגיטלי בו ניתן בקלות להעתיק כל יצירה ולכן עולה החשיבות להגן עליהן. פה נכנס לתמונה עורך ידין קניין רוחני. עורך דין קניין רוחני יידע להבדיל בין הזכויות השונות ואיזו פגיעה או הפרה של זכויות יוצרים התקיימה ולטפל בהתאם.

עורך דין קניין רוחני
עורך דין קניין רוחני

זכויות הקניין הרוחני העיקריות:

זכויות יוצרים- יצרתם יצירה מסוימת? אדם אחר לא יכול לעשות כל שימוש באותה יצירה או אפילו בחלקים ממנה ללא אישור והסכמה שלכם. אין רישום של זכויות אבל יש דרך לתעד אותן ולהוכיח שייכות.

סימני מסחר- סימני מסחר יש לרשום ברשם סימני המסחר וכך הוא מוגן באופן חוקי. מטרת אותו סימן מסחרי הוא להראות שאותו מוצר שייך לחברה מסוימת או בעל אישור מסוים ולמנוע טעויות והטעיות של לקוחות שמעוניינים להשתמש בו.

פטנטים- רישום פטנט מגנים על מוצר או תהליך יצירה של מוצר בכדי שלא יוכלו להעתיק אותו ולייצר מוצרים כמוהו. מוצר או תהליך שרשום עליו פטנט מוגן על פי חוק מפני חיקויים ושימושים לא מאושרים.

סודות מסחריים- כל מידע רלוונטי שיש לו ערך כלכלי ושחשיפה שלו למתחרים יכולה לפגוע בעסק עצמו.

בכדי להגן על אותן זכויות קניין רוחני עיקריות ועוד אחרות שמפורטות בחוק יש צורך בשירותיו של עורך דין קניין רוחני אשר ידע לספק שירות בתחילת הדרך כאשר אתם יוצרים יצירה, מעוניינים לרשום מוצר כפטנט או בעלי סוד מסחרי גם יוכל לייצג אתכם במקרים בהם אתם תובעים או נתבעים עקב הפרת זכויות קניין רוחני .

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue