חיפוש
עורך דין רגולציה

המטרה של רגולציה היא להסביר את כל הפעולות והפעילויות במדינה וזאת על ידי חוקים, תקנות, הוראות, צווים וכללים. אותה רגולציה מסדירה באופן חוקי את מערך החיים במדינה- מבחינת רשויות המדינה וההתערבות שלהם בפעולות של תאגידים וארגונים פרטיים, והגנה על האינטרסים של המשק מבחינה חברתית ומבחינה כלכלית. 

מה הם שלושת שלבי הרגולציה ומי אחראי עליהם?

שלושת שלבי הרגולציה הם- חקיקה בשלב הראשון, פיקוח בשלב השני ואכיפה בשלב השלישי. על שלושת השלבים האלה אחראים גופים רגולטורים. מדינות העולם שונות זו מזו בשלבי הרגולציה שלהן וגופים המפקחים כאשר בישראל מדובר ברשויות השונות במדינה- רשויות הממשלה, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו רשות ניירות הערך ועוד.

עורך דין רגולציה
עורך דין רגולציה

מדוע צריך עורך דין רגולציה?

ההגדרה הרשמית של רגולציה היא: :חוק או תקנה בת פועל תחיקתי המהווה כלל התנהגות מחייב במסגרת פעילות כלכלית או חברתית, ושהוא בר אכיפה על ידי רשות מנהלית מוסמכת לפי דין" 

על פי הגדרה לו יש צורך בייעוץ וליווי משפטי של עורך דין רגולציה שבכל שלבי האסדרה הרגולטורית. כאשר גוף כלשהו- חברה או תאגיד מעוניינים לבצע אסדרה פיננסית עליהם להיוועץ בעורך דין רגולציה אשר יוכל לספק להם חוות דעת משפטית בנושא, יעדכן אותם מה הם הדינים המחייבים בשירות הפיננסי הניתן וכן ייצג אותם בתהליכים מול הרשויות השונות. 

עורך דין רגולציה אחראי בין היתר על התחומים הבאים:

  1. הטמעת דרישות הרגולציה השונות בתהליכי העבודה השוטפים של החברה/תאגיד
  2. גיבוש מדיניות בהתאם להוראות הדין השונות
  3. ניהול והטמעה של נהלים 
  4. בחינת סיכונים ויצירת תהליכי גיבוש בהתאם לרמת הסיכון של הלקוחות
  5. מציאת פתרונות טכנולוגיים ואפיון תהליכי ניטור ובקרה.
  6. ייצוג וליווי של החברה או התאגיד אותו הוא מייצג אל מול הרשויות הרגולטוריות השונות 
  7. ייצוג וליווי של החברה או התאגיד אותו הוא מייצג מול הגורמים השונים האחראים על אכיפת החוק
  8. ייצוג וליווי של החברה או התאגיד אותו הוא מייצג מול המערכת הבנקאית בשלבים ההתחלתיים של פתיחת החשבון העסקי ובהמשך בתהליכים כספיים משמעותיים וחשובים.
  9. גיבוש תכנים בעקבות נתונים שהתקבלו לאחר ביצוע סקרי ציות

עורך דין רגולציה מחזיק בידיו תפקיד חשוב ובעל כוח בחברה אותה הוא מייצג שכן עליו ללוות את אותה החברה לאורך כל תהליך האסדרה הפיננסית שלה. בכדי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר עליו לגבש תוכנית ציות ואכיפה עבור החברה אותה הוא מייצג ולוודא שהיא עומדת בדרישות הרגולציה השונות ובהוראות הדין הרלוונטיות לפעילות של החברה. רק בצורה כזו ניתן למזער את החשיפה לסיכונים והלבנת הון.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue