חיפוש

3 דברים חשובים שיש לדעת בנושא עורך דין תאונות עבודה

עורך דין תאונות עבודה

3 דברים חשובים שיש לדעת בנושא עורך דין תאונות עבודה

אם נפגעתם במהלך העבודה, בדרך לעבודה או בדרך חזרה ממנה או שחליתם כתוצאה מהעבודה שלכם יכול להיות שמגיע לכם פיצוי עקב תאונת עבודה.

לא תמיד קל להוכיח שאותה פגיעה שאתם סובלים ממנה או אותו מצב חדש שנקלעתם אליו בעל כורחכם נגרם עקב העבודה שלכם ורבים מחפשים עורך דין תאונות עבודה ובצדק.

עורך דין תאונות עבודה הינו עורך דין נזיקין שמומחה גם בטיפול בנפגעי תאונות עבודה למיניהן, השגת הפיצוי וליווי הנפגע לאורך כל התהליך .

האם התאונה שעברתם מוגדרת כתאונת עבודה? האם מגיע לכם פיצוי ואם כן מה גובה הפיצוי שמגיע לכם? למי פונים בכדי להשיג את הפיצוי והאם מדובר בפיצוי חד פעמי? יש הרבה מאוד שאלות בנושא של תאונות עבודה וכל מקרה הוא לגופו ולכן עולה החשיבות של עורך דין תאונות עבודה שמכיר את התחום, מכיר את הגופים המעורבים וידע להדריך אתכם שלב אחר שלב מהגשת התביעה הראשונית ועד קבלת הפיצוי שמגיע לכם.

עורך דין תאונות עבודה

איזה סוג של תאונה ניתן להגדיר כתאונת עבודה ולמה חשוב להיוועץ עם עורך דין תאונות עבודה:

ההגדרה החוקית והרשמית של תאונת עבודה היא כל תאונה שקרתה בזמן שאתם בדרך לעבודה, בזמן שאתם בעבודה או בזמן החזרה מהעבודה. פגיעה כתוצאה מתאונת עבודה היא כל פגיעה פיזית או כל פגיעה נפשית שנגרמה מאותה תאונה באופן ישיר או באופן עקיף במילה אחת נזיקין.

על פניו נראה שכל מי שנפגע בצורה הכי פשוטה יכול לפנות ולהגיש בקשה לקבלת פיצוי על תאונת עבודה אך בפועל הדבר אינו כך, והסיבות לכך הן:

-המוסד לביטוח לאומי מכיר בעשרות סוגים שונים של מחלות שנגרמו עקב תאונת עבודה כמחלות המזכות בפיצוי ויש לדעת אילו הן.

המוסד לביטוח לאומי לא תמיד מעדכן את המחלות החדשות או מסביר בפירוט את התנאים שמזכים בקבלת פיצוי.

-המחלה יכולה להתפרץ בזמן שאתם עובדים במקום מסוים או זמן מה לאחר שסיימתם לעבוד בו ויש להוכיח את הקשר.

על מנת לקבל את הפיצוי מתאונת עבודה על הנפגע להוכיח קשר ישיר למקום העבודה, לתנאים, את התפתחות הנסיבות ואת ציר הזמן. לצורך כך עליו לספק נתונים ולהשיג ניירת שלא תמיד ידע להשיג לבד או לבקש. כאן נכנסת החשיבות של היוועצות עם עורך דין תאונות עבודה. עורך דין תאונות עבודה ידע להוכיח את הנתונים, להשיג את הניירת הרלוונטית ולהוכיח למוסד לביטוח לאומי, לקופות החולים השונות ולחברות הביטוח הפרטיות את הצורך להכיר בפגיעה בפגיעת עבודה ולזכות את הנפגע בהתאם.

עורך דין תאונות עבודה

עורך דין תאונות עבודה פיצוי נזק ופגיעה

אתם אולי בטוחים שאם נפגעתם במהלך הזמן שאתם עובדים החברה בה אתם עובדים תדאג לפצות אתכם בהקדם ובהתאם אבל לא הינו ממליצים להסתמך על כך וההמלצה היא לאסוף את כל המידע- הנתונים, צילומים, פרטים וכל בדיקה רפואית שעברתם ולגשת להתייעצות עם עורך שין תאונות עבודה שידע לבדוק את הנתונים ולומר לכם אם אכן מגיע לכם פיצוי.

עורך דין תאונות עבודה יודע לאסוף את הנתונים הדרושים בכדי להגיש בקשה לקבלת פיצוי. חשוב לבחור עורך דין שמכיר את התחום ויודע כיצד לגשת לכל הגופים הרלוונטיים, שיש לו ניסיון וותק בתחום הנזיקין באופן כללי ובתחום תאונות עבודה בפרט.

לא מספיק להגיש בקשה לקבלת פיצוי על תאונת עבודה- צריך לדעת איך להגיש את הבקשה. ישנה חשיבות גדולה במיוחד בדרך מילוי הטופס, פירוט הנזק שנגרם בין אם נזק פיזי או נזק נפשי, איסוף הראיות וכמובן חידוד הקשר והבהרת הקשר בין המחלה או הפגיעה לבין התאונה עצמה.

עורך דין תאונות עבודה יודע כיצד להגיש את הבקשה לכל המוסדות הרלוונטיים- המוסד לביטוח לאומי, קופת החולים אליה משתייך הנפגע וחברת הביטוח הפרטית בה מבוטח הנפגע בצורה תקינה ולהגדיל את סיכויי ההצלחה של הפניה.

כאשר אדם תובע על תאונת עבודה הוא בעצם מבקש פיצוי על הנזק שנגרם לו- פגיעה פיזית, נזק נפשי או מחלה שהתפתחה בעקבות התאונה . לרוב מדובר על נזק שמונע מהנפגע לעבוד לאורך תקופה מסוימת ובחלק מהמקרים לא מאפשרת לו כלל לחזור לעבודה. במקרים כאלה הנפגע צריך להמשיך לקבל הכנסה כלשהי קבועה במקום המשכורת שיפסיד עקב אי היכולת שלו להמשיך לעבוד. כמו כן ישנו פיצוי מיידי שעליו לקבל על מנת לכסות את ההוצאות הרפואיות ואת הבדיקות השונות שהיה עליו ועוד יהיה עליו לעבור עקב תאונת העבודה.

עורך דין תאונות עבודה

עורך דין תאונות עבודה בבית משפט

כאשר בית המשפט מקבל את התביעה ודן בה הוא בעצם בודק האם הגורם שגרם לנזק הוא באמת אחראי לנזק שנגרם ולאחר מכן הוא קובע את גובה הפיצוי שמגיע לניזוק במקרה זה. מדובר בתביעה לא פשוטה כלל והיא לרוב כוללת הרבה מאוד שלבים של הוכחות ותוכחות ולכן לא מומלץ להגיש אותה לבד אלא בליווי צמוד של עורך דין תאונות עבודה.

עורך דין תאונות עבודה יודע כיצד להתנהל בכל המישורים וההיבטים בהגשת תביעה של תאונת עבודה- הוא יודע להתנהל אל מול הרשויות המקומיות, חברות הביטוח השונות וגם לנהל את התיק תוך שמירה על האינטרסים של המיוצג שלו. הוא ידע להנחות את הנפגע אילו מסמכים להביא ואילו מסמכים יש להשיג על מנת לזכות בתיק וידע גם לדרוש את גובה הפיצוי המקסימלי שמגיע לאותו אדם שנפגע. כמובן שלא בכל המקרים סכום כספי הוא מה שיחזיר את החיים של הנפגע לקדמותם אך הוא עדיין יכול לסייע בהוצאות הרפואיות שלא היו קיימות קודם לתאונת העבודה.

עורך דין תאונות עבודה

עורך דין תאונות עבודה ידע להשיג את גובה הפיצוי המקסימלי שמגיע לנפגע לכן אל תוותרו עליו:

מרביתן של תביעות תאונות עבודה שמוגשות בצורה נכונה ומנוהלות בצורה מקצועית על ידי עורך דין תאונות עבודה מסתיימות בפיצוי כספי לטובת התובע הלא הוא הנפגע בתיק. המטרה העיקרית היא לסייע לאותו נפגע להחזיר את חייו כמה שיותר למסלול החיים שהיה רגיל אליהם. המטרה השנייה היא לפצות את הנפגע עבור הפסדים שנגרמו לו עקב אותה תאונה עבודה.

אם ניקח לדוגמא אדם שעבר תאונת דרכים ברכב של העבודה תוך כדי נסיעת עבודה הלא מדובר בתאונת עבודה. יש להוכיח את הנזק שנגרם לרכב, ואת הנזק שנגרם לנהג ולקשר אותם ישירות אל אותה תאונת דרכים. יש להוכיח קשר ישיר בין כל מצב רפואי של הנפגע לאחר תאונת הדרכים/תאונת עבודה לתאונה עצמה בכדי לפצות אותו על כך שנפגע פיסית לתקופה מסוימת ועליו לעבור בדיקות רפואיות וטיפולים רפואיים שונים ועל הזמן שלא יוכל לעבוד. וזו רק דוגמא אחת של תאונת עבודה.

עורך דין תאונות עבודה

חובה להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה

תאונות עבודה הן רבות ולא כולן ברורות או ידועות לעובדים עצמם. אם ניקח לדוגמא פועל בניין אשר סוחב על גבו פריטים כבדים כל יום במהלך עבודתו וגם מתכופף הרבה- אותו עובד יכול לפתח בעיות גב שתתפתחנה למצבים כרוניים דלקות ומחלות שונות. יכול מאוד להיות שאותה מחלה ממנה אותו פועל סובל במהלך עבודתו כפועל בניין או לאחר פרישתו מהעבודה קשורה לתנאי העבודה שלו ומוגדרת כתאונת עבודה. על מנת לבדוק אם אכן המצב שהוא סובל ממנו מוגדר כמצב שעליו הוא זכאי לפיצוי עליו לעבור מספר שלבים- לבדוק אם המחלה או המצב הפיסי ממנו הוא סובל מזכה אותו בפיצוי, לבדוק אם הוא יכול להוכיח קשר ישיר לעבודתו הנוכחית או עבודתו בעבר כגורם ישיר או כגורם עקיף למחלה ממנה הוא סובל. רוב האנשים כלל לא ידעו כיצד לעשות זאת ולכן חוזרת ההמלצה להיוועץ עם עורך דין תאונות עבודה.

עורך דין תאונות עבודה הוא לא רק מתאים במקרים בהם אתם מעוניינים להגיש בקשה לתביעה לקבלת פיצוי על תאונת עבודה והנזק שנגרם בעקבותיה. גם אם עברתם תאונת עבודה ומקום העבודה ממהר להציע לכם פשרה ותשלום כפיצוי אל תמהרו לקחת את מה שמציעים לכם. במקרים כאלה אולי לא תצטרכו ליווי מלא של עורך דין תאונות עבודה לאורך כל תהליך הבדיקה והייצוג אבל תוכלו בהחלט להיוועץ איתו על מנת לבדוק את האפשרויות השונות. עורך דין תאונות עבודה יודע לדרוש את המקסימום שמגיע לכם על פי חוק ולמקסם את גובה הפיצוי שאתם תבקשו באופן עצמאי. בכדי לבדוק אם מגיע לכם פיצוי ומה גובה הפיצוי שמגיע לכם דרך המוסד לביטוח לאומי, קופת החולים אליה אתם משתייכים וחברת הביטוח הפרטית שלכם אל תוותרו על בדיקת הפרטים של התאונה מול עורך דין תאונות עבודה שידע לומר לכם מה מגיע לכם , כמה מגיע לכם ואיך להשיג את זה.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue