חיפוש

מהם הסוגים השונים של עורכי דין?

מהם הסוגים השונים של עורכי דין?

מהם הסוגים השונים של עורכי דין?

בישראל רשאי אדם לייצג את עצמו בבית המשפט, אך כיוון שלא כל אזרח מן השורה מכיר ובקיא בכל החוקים, התקנות ופסקי הדין הקבועים בחוק רבים פונים לייעוץ ולייצוג מקצועי על ידי עורך דין. על פי חוק נקבע בישראל כי עורך דין יכול לעסוק בתחומו אם עמד בשלושה תנאים:

  1. הוא בעל השכלה משפטית גבוהה מאחת מהאוניברסיטאות או המכללות למשפטים בארץ.
  2. עבר בהצלחה את תקופת ההתמחות הנמשכת כשנה וחצי 
  3. עבר בהצלחה את בחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין בישראל
עורכי דין
עורכי דין

סוגי עורכי דין בישראל

בישראל ואף בעולם קיימים סוגים רבים של עורכי דין ואף לאחרונה בעקבות התפתחויות טכנולוגיות אף נוספו תחומי התמחות חדשים כגון קניין רוחני, דיני אינטרנט וסייבר ועוד. ריכזנו עבורכם הסבר קצר על סוגי עורכי דין בישראל:

  1. עורך דין לדיני משפחה – עוסק בכל הקשור לתא המשפחתי על כל שלביו (הסכמי ממון, גירושין, צוואות וירושות. 
  2. עורך דין לדיני תעבורה – עוסק בכל העברות הקשורות לפקודת התעבורה הקבועה בחוק. לדוגמא: נסיעה ללא רישיון בתוקף, עבירות מהירות חוזרות ונשנות, נסיעה ללא ביטוח רכב ועוד. 
  3. עורך דין מיסים – עוסק בכל הקשור לעברות על תשלומי מס שבוצעו בניגוד לחוק כגון הלבנת הון, אי תשלום מס הכנסה, אי תשלום מע"מ, זיוף צ'קים ועוד. 
  4. עורך דין נדלן – עוסק בכל חוזי המכירה, הקניה והשכירות של נכסי נדלן הקבועים בחוק: מגרש, פרדס, חנות, דירה, משרד, חניה ומחסן. 
  5. עורך דין מסחרי  – עוסק בהסדרת ההתנהלות העסקית בין חברות הרוצות לחבור לפעילות עסקית משותפת, למשל: מיזוגים, רכישה ופירוק של חברות, רישום סימן מסחרי ועוד. 
  6. עורך דין חוזים – מתמחה בהכנת חוזים לאנשים פרטיים ולחברות תוך מתן דגש לחוקים הקבועים בחוק ולענישה במקרה של הפרת חוזה. 
  7. עורך דין נזיקין  – עוסק בכל הקשור לבקשות פיצוי בגין נזק שנגרם לגוף, רכוש או נפש. עורך דין נזיקין יכול לתבוע תביעת נזיקין כל אדם, חברה או רשות עירונית וממשלתית. 
  8. עורך דין פלילי – בעל ידע נרחב בחוק העונשים וסדר הדין הפלילי. עורך דין פלילי ייצג אדם הנאשם או חשוב בביצוע עבירה פלילית כגון רצח, גניבה, שוד, איומים ועוד. העבירות הפליליות נחלקות לשלוש דרגות מן הקלה אל החמורה – חטא, עוון ופשע. ככל שרמת העבירה חמורה יותר, כך עולה גם חומרת הענישה. 
  9. עורך דין דיני עבודה – עוסק בהסדרה משפטית של העבודה ויחסי העבודה בין עובד למעביד. עורך דין לדיני עבודה יכול לייצג גם את העובד וגם את המעביד, הכל כמובן תלוי במקרה. בין תחומי העיסוק שלו תמצאו: הלנת שכר, אפליה בעבודה, פיטורין של נשים הרות, שעות נוספות, הפסקות ועוד. 
  10.  עורך דין חדלות פרעון (פשיטת רגל) – עוסק בהתנהלות מול הנושים ומול רשויות המס והבנקים על מנת לאפשר ללקוח שלו (החייב) להחזיר את חובו ולשקם את התנהלותו הכלכלית בעתיד. 

ידוע לכולם כי החוק הוא דבר דינמי המשתנה בהתאם למציאות בה אנו חיים ולכן אם נקלעתם לבעיה משפטית מומלץ לפנות אל ייעוץ וייצוג משפטי על ידי עורך דין המתמחה בתחומו שמכיר את כל הפסיקות העדכניות ואת כל החוקים על הצד הטוב ביותר. 

מומלץ לקבוע פגישת היכרות מקדימה עם עורך הדין, להסביר לו מה הבעיה שלכם ולהבין ממנו מה יהיה אופי הטיפול בבעיה. בחירת עורך דין המתמחה בתחומו תעזור לכם להתגבר על הבעיה המשפטית במקצועיות ובמהירות.

מכירים מישהו שהמאמר יכול לעניין אותו?שתפו איתו:

  • אתר המלאך השומר עובד עם משרדי עורכי דין הגדולים והמקצועיים ביותר בתחומם בארץ. עורכי דין שהוכחו פעם אחר פעם כמקצועיים, אמינים ומייצרים תוצאות בשטח. והפנייה שלך תגיע אך ורק לעורך דין מומחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • האלגוריתם החכם וצוות האתר אצלנו יודעים לסווג את סוג הפנייה שלך ולשלוח אותה אך ורק לעורך דין שמתמחה בתחום אליו אתה זקוק לייעוץ/עזרה משפטית.
  • אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת שתקבל תשובה מעורך דין לא יותר מ-24 שעות לאחר שליחת הפנייה דרך האתר.
  • חיפוש עורך דין דרך האתר המלאך השומר ברגע זה נעשה ללא עלות כלל מצידך.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

שתפו אותנו

קטגוריות נבחרות

יצירת קשר

רוצה ״שהמלאך השומר״ יעזור לך למצוא את העו״ד המושלם עבורך?

עורך דין רגולציה
Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue